2014. április 15., kedd

Képriport: február-március

 
Az első három kép az egyetem főépületében készült. Nagy, szép, Harry Potter-es. Térkép használata ajánlott és vigyázzatok a lépcsőkkel, szeszélyesek :)
 


 
A Kunsthistorisches Museum (http://www.khm.at/)
Meseszép maga az épület is. Az éves bérlet 30 valahány Euró körül van, szerintem érdemes megvenni, mert napokat el lehet itt tölteni. Csodás az állandó kiállításuk is (az egyiptomi kiállítás vagy pl. Vermeer, Rembrandt, Raffael, Caravaggio, Velázquez festményei) de mindig érdekesek az időszakos kiállításaik is. Nekem olyan szerencsém volt, hogy egy nagyon szép gyűjteményt láthattam a híres Fabergé ékszerekből.


 
A Naturhistorisches Museum (http://www.nhm-wien.ac.at/)
A Kunsthistorisches Museum párja, egymással szemben találhatók. Állandó kiállításában megtekinthető mindenféle izgi-bizgi dolog: a dínóktól egész napjainkig. Továbbá itt látható a híres neves duci hölgy (nem, nem a szakács), a Willendorfi Vénusz. Izgalmas és interaktív kiállításaik is vannak bőven, jó hely a gyerekek elvesztésére. (Miközben épp a meteor gyűjteményt szemléltem, egy anya kétségbeesve kiabált: Peti! Petike hol vagy? Naná,  hogy az ungarische mutter elhagyja Petikét :))

 
Bónusz: aki tudja, hogy miért mosolyodtam el Derbyshire neve láttán, az kap egy plussz pontot. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése